Контраспин: Ниту името, ниту „браникот на таковината“ зависат од Агатангел

Фото: Принтскрин „Канал визија“

Две и пол деценискиот спор со Република Грција за името е политички, државен. Владиката Агатангел, се разбира дека може да има став, меѓутоа не може да настапува во име на Македонската православна црква (МПЦ –ОА), а особено не смее да повикува на одбрана на „татковината и на името“ (!), од проста причина што тоа не е црковно прашање. Зачудува и зошто токму сега на владиката му текна дека може да се искине „македонскиот ѓердан бисери“? Не слушнавме таква загриженост кога пред три години опозицијата ги објави прислушуваните разговори, во кои јасно се слуша како претходната власт предводена од ВМРО-ДПМНЕ водела тајни преговори со Грција и дека за македонската страна било прифатливо сложено име при што се споменуваат референци: независна, суверена, демократска и географски одредници

Две и пол деценискиот спор со Република Грција за името е политички, државен. Владиката Агатангел, се разбира дека може да има став, меѓутоа не може да настапува во име на Македонската православна црква (МПЦ –ОА), а особено не смее да повикува на одбрана на „татковината и на името“ (!), од проста причина што тоа не е црковно прашање. Зачудува и зошто токму сега на владиката му текна дека може да се искине „македонскиот ѓердан бисери“? Не слушнавме таква загриженост кога пред три години опозицијата ги објави прислушуваните разговори, во кои јасно се слуша како претходната власт предводена од ВМРО-ДПМНЕ водела тајни преговори со Грција и дека за македонската страна било прифатливо сложено име при што се споменуваат референци: независна, суверена, демократска и географски одредници

 

Пишува: Оливера Војновска

 

Митрополитот Повардарски Агатангел деновиве  (10.02.2018) најнапред преку напис во дневниот весник „Нова Македонија“, а потоа и во уште попрецизна изјава која ја пренесе прилепската регионална телевизија „Канал визија“, испрати спинерска порака во која го повика „македонскиот народ во одбрана на македонското име и на татковината“.

Спин: ...Ние сме еден ѓердан македонски и сега некој сака само да земе жилет и да го сецне и бисерите да излетаат да ги снема, бисер да не остане. Но, нема, имаме ние комити тука наши Македонци, имаме браќа што цврсто ќе застанат на браникот на одбрана на нашата татковина Македонија и јас верувам дека тоа ќе се случи. И оние што сакаат туку-така лесно, на многу лесен начин да го дадат името и убедуваат, гледам, некои министри на документарни емисии политички, аналитичари што првпат ги гледаш кога станаа аналитичари не знам, претпоставуваат нешто…. Јас го молам  (народот ) и тоа ми е пораката во излагањето мое во „Нова Македонија“ од саботата и неделата, повик кон целиот македонски народ: Да земеме да си ја сочуваме нашата државата, да застанеме цврсто на браникот на одбраната на татковината, на нашето име, на нашиот македонски јазик, на нашата македонска Црква, на нашата култура, на нашата историја… Можете да замислите сега Бугарите бараат од нас да ја менуваме историјата… Страшно нешто… (од 1,41 до 3,14 минута од видеото)

Затоа, го молам целиот наш македонски народ цврсто да застане на браникот, политичарите да размислат добро што прават, они се пролазни, денеска се утре не се… Но, и вие новинарите, чувајте ја, бранете ја, сакајте ја од длабочината на вашето срце и верувајте ми ќе бидеме најбогат народ (од 5, 30 до 6,03 минута од видеото)

[Извор: „Нова Македонија,  датум: 10.02.2018]

 [Извор: „Канал визија“ ФБ страница, датум: 12.02.2018]

 

Контраспин: Ваквиот настап на владиката Агатангел, во кој ја обвинува власта дека има нечесни намери да го смени името на државата и го повикува македонскиот народ да „застане цврсто на браникот на одбрана на татковината“ , воопшто не приличи за едно свештено лице и претставува политички спин.

Kontraspin-foto-Vistinomer-1024x281-e1500652724996

Самиот настап  на митрополитот Повардарски е прилично проблематичен, со оглед на фактот што тој се стави во улога на политичар и се замеша во работи кои се надвор од ингеренциите на Црквата. Според Уставот, Македонија е секуларна држава и верските заедници не треба да се мешаат во нејзината работа. Уставот ја „гарантира слободата на вероисповеста“, но истовремено во член 19, став 3 прецизно кажува дека:

Македонската православна црква, другите верски заедници и религиозни групи се одвоени од државата и се еднакви пред законот.

Две и пол деценискиот спор со Република Грција за името е политички, државен. Владиката Агатангел, се разбира, може да има став, меѓутоа не може да настапува во име на Македонската православна црква – Охридска архиепископија (МПЦ –ОА), а особено не смее да повикува на некаква одбрана на „татковината и на името“ (!), од проста причина што тоа не е црковно прашање.

Впрочем, тоа денеска го кажа и потпаролот на МПЦ-ОА, Тимотеј, кој во изјава  за „Макфакс“ вели дека секој има право на свое мислење, но потенцира доколку владиката Агатангел навистина изјавил такво нешто, тоа не е став на Синодот, ниту на Црквата.

Не го видов, не знам за што станува збор. На Црквата не ѝ е работа да се занимава со востанија. Таа треба да се грижи за духовниот живот на верниците, а не да се занимава со дневнополитички прашања и партиски престрелки, вели Тимотеј за „Макфакс“.

Во однос на името, сигурно дека ниту еден Македонец не сака да му се менува името, но тоа не е наша работа. Ако тоа не задира во идентитетот и јазикот, тоа е оценка за оние што се платени за тоа. Впрочем, сите ќе може да се изјаснат, бидејќи тоа прашање ќе оди на референдум. Наше е да шириме мир, љубов и разбирање меѓу луѓето, а не да работиме на нивно разидување“, додава владиката Тимотеј.

Од друга страна, зачудува зошто токму сега на владиката Агатангел му текна дека „ние сме еден ѓердан македонски и сега некој сака само да земе  жилет и да го сецне и бисерите да излетаат да ги снема, бисер да не остане“, па го повикува народот да застане на браникот на татковината“ :

…Имаме ние  комити тука наши Македонци, имаме браќа што цврсто ќе застанат на браникот на одбрана на нашата татковина Македонија и јас верувам дека тоа ќе се случи.

Не слушнавме од Агатангел вакви патриотски повици кога пред три години (мај 2015) опозицијата ги објави прислушуваните разговори, во кои јасно се слуша како претходната власт предводена од ВМРО-ДПМНЕ водела тајни преговори со Грција за спорот името, дека за македонската страна било прифатливо сложено име при што се споменуваат референци: независна, суверена демократска…, како и географски одредници.

Исто така, несфатливо е како може еден великодостојник, од кој се очекува да проповеда милост, почит и љубов меѓу верниците, да си дозволи да говори со гнев , па дури и со омраза, како што тоа го прави Агатангел (во текстот објавен во „Нова Македонија“) кон актуелните политички личности кои ги водат преговорите. Иако тој не споменува конкретни имиња, сепак, може да се препознае на кого милси Агатангел кога вели „нечестивиот“ и кои лица имаат „нечесни намери“, па поради тоа ќе „завршат на ѓубриштето на историјата“:

Пред нас е исправен нечестивиот со неговите поделби и немири. Без наше учество во неговото недело, неговите намери се безвредни, а неговата сила е бессилна и хаотична. Неговата намера е јасна, а неговите постапки се очигледни. Ни се предлага безумство и нечуена лудост. Не само што сме присилени да се самоукинеме како македонски народ, туку треба и да им бидеме благодарни за тоа на новите кумови…

 

Имаме шанса, драги мои, да ги посрамиме сите оние што имаат задни и нечесни намери. Нашето одлучно „не!“ на нивните предлози се нивниот најголем пораз. Нашата решителност и одважност за националните прашања силно ќе одекнат во светот. Преку нив ќе си го зачуваме образот и ќе го надградиме нашиот углед. Не постои власт во светот што може да оди против својот народ. Оној што се обидел да оди спротивно од народните потреби и интереси неславно и во срам завршува на ѓубриштето на историјата

И, за жал, токму пелинот што извира од тонот, со кој на ваков начин Агатангел се обраќа до неговите „драги Македонци“, се заканува да ги искине бисерите од македонскиот ѓердан, за кој, наводно, толку многу е загрижен.