Споро се гради пругата Куманово-Бељаковце

Изградбата на оваа делница почна во март 2014 година Фото: Принтскрин

 

ИЗГРАДБА И РЕКОНСТРУКЦИЈА НА ПРУГАТА НА ДЕЛНИЦАТА КУМАНОВО-БЕЉАКОВЦИ

Проектот предвидува изградба и реконструкција на пруга во должина од 30,8 км преку подобрување на техничките карактеристики на пругата, замена на старите и дотраени прагови со замена на нови прагови и замена на шините, положување на нов толчаник, поправање на темелните стопи и лежиштата, обновување на изолацијата и дренажата, изградба на нов мост на реката Пчиња, обновување на постојните мостови, инсталирање на кабелски водови и огради, поставување безбедносни бариери и заштита од бука и вибрации, поставување на нови сигнално – сигурносни уреди ETCS ниво 1, изградба на три железнички станици Куманово Ново, Шупљи Камен и Беља- ковце како и 6 стојалишта во Лопате, Перо Чичо, Проевце, Доброшане, Клечовце и Довезанце, како и изградба на нови надвозници и подвозници. Средствата за реализација на проектот се обезбедени од ЕБОР.(Буџет: 39.800.000 евра за градежни работи Рок: 2014-2016 Година)

 

ОБРАЗЛОЖЕНИЕ:

Проектот „Изградба и реконструкција на пругата Куманово-Бељаковце“, е ветен во изборната програма  на ВМРО-ДПМНЕ, „Проверено“ (2014-2018) во делот„Инфраструктура“ (Железнички сообраќај и инфраструктура  стр.67), со рок на спроведување 2016 година и неговата реализација е во тек. Но, изградбата на оваа пруга оди бавно и тешко дека целата делница ќе може да биде готова во наредните два месеца, кога истекува крајниот термин за нејзиното  завршување.

Во март 2014 година почна реализацијата на овој проект и тогаш беше соопштено дека градежните работи ѝ  се доверени на германската компанија „Вибе“, дека ревитализацијата на оваа делница ќе чини  46 милиони евра (обезбедни од Европската банка за обнова и развој), како и тоа дека пругата треба да биде готова за три години.

Во октомври 2015 година Билд пренесе информација од терен дека:

Процентот на реализација на работите е на минимално ниво, иако крајниот рок за целосно завршување на делницата од Куманово до Бељаковце е 2016 година. Градежните работи на терен доцнат во секој поглед. Постоечките надвозници во Куманово не се реконструирани, додека единствената завршена работа е отстранувањето на претходната неупотреблива пруга. Во моментов (октомви 2015 година н.з.) на терен во кумановскиот регион се работи на ридските засеци долж трасата, како и кај селото Лопате на изградба на еден од планираните мостови.

На трети септември оваа година (2016) СДСМ на прес-конференција ја критикуваше владејачката паретија дека

Иако помпезно се најавуваше, за 10 години не се изгради ниту пругата кон Бугарија. Почната е само првата од трите делници, од Куманово до Бељаковце и се реализирани само 5 отсто од работите(Благој Бочварски, претседател на Комисијата за транспорт и врски во СДСМ)

Истиот ден (03.09.2016) имаше реакција и ВМРО-ДПМНЕ во која е наведено дека е „во тек изградбата на пругата Куманово-Бељаковце во должина од 30,8 км“, но  во соопштението нема  ништо за тоа до каде се работите.

На 21 септември 2016 година медиумите пренесоа изјава на министерот за транспорт и врски Владо Мисајловски, во која тој фактички ја повтори информацијата:

Во тек е изградба на пругата кон Република Бугарија и тоа на потегот од Куманово до Бељаковце, инвестиција од 40 милиони евра

Но, и Мисајловски не кажува конкретно колку и што е сработено на оваа делница.

На 15.10.2016 година  во текстот со наслов: „Железницата веќе не е ниту на слеп колосек!“ на   Дојче веле, пренесена е оваа изјава од Благоја Бочварски:

Пругата кон Бугарија е реализирана едвај 5%, односно само 20% од првата делница од Куманово кон Бељаковце која требаше да биде готова во септември. Средствата се обезбедени од ЕБОР, договорот е истечен и сега е потребно дополнително да се ангажира консултант бидејќи и на тој му истече договорот, дополнителен надзорен орган, што се нови трошоци. Секое пролонгирање бара дополнителни средства кои државата ги нема. Тоа доведува до опасност ЕБОР да ги повлече парите, а од друга страна втората делница воопшто не е ниту почната да се гради, туку напротив таму имаме забавена динамика со проектирањето, се доцни со проектот а рокот за избор на фирма која треба да гради истече лани во септември. (Бочварски) 

Во врска со овој проект во истиот напис има и реакција од Министерство за транспорт и врски, од каде ја повторуваат истата информација дека е „во тек изградба на пругата од Куманово до Бељаковце, инвестиција од 41 милион евра… “. Меѓутоа и во неа нема одговор на критиките од опозицијата дека „проектот доцни и дека се направени само само  20%  делница од Куманово кон Бељаковце.“

Ова ветување се споменува во Отчетот за реализација на програмата на ВМРО-ДПМНЕ и коалицијата „За подобра Македонија” (стр.87), како еден од проектите чија реализација е во тек.

Имајќи го предвид сето ова, како и фактот што сѐ уште не е истечен  рокот наведен во програмата (2016), според методологијата на Вистиномер ова ветување има оценка „во тек“.

 

ИЗВОРИ:

 

 

Оценето од: Оливера Војновска

Сите коментари и забелешки поврзани со овој и другите написи на Вистиномер, барањата за корекции и појаснувања, како и предлозите за проверка на изјавите на политичарите и ветувањата на политичките партии, можете да ги доставите преку овој формулар

Овој напис е изработен во рамките на Проектот за зголемување на отчетноста и одговорноста на политичарите и партиите пред граѓаните, Вистиномер, имплементиран од Метаморфозис. Написот e овозможен со поддршка на американската непрофитна фондација (NED - National Endowment for Democracy) и Балканскиот фонд за демократија, проект на Германскиот Маршалов фонд на САД (BTD – The Balkan Trust for Democracy, a project of the German Marshall Fund of the United States), иницијатива која поддржува демократија, добро владеење и евро-атлантски интеграции во Југо-источна Европа. Содржината на рецензијата е одговорност на авторот и не ги одразува ставовите на Метаморфозис, National Endowment for Democracy, The Balkan Trust for Democracy, проект на Германскиот Маршалов фонд на САД, или нивните партнери.

Оставете реакција