Партиите имале 1,4 милиони евра, а потрошиле 3,1 милиони евра за кампањата

 

Скопје, 12 декември, 2016 – 12:11 (META) 

За време на изборната кампања, политичките партии потрошиле двапати повеќе пари од што имале приходи. Вкупните приходи на сите политички партии изнесувале 88.314.902 денари (1.436.015 евра), а расходите биле 195.501.767 денари (3.178.890 евра).

Ова денеска го соопшти „Транспарентност Македонија“ при презентирање на резултатите добиени од надзорот на трошењата на политичките партии во периодот од 1 до 9 декември и од анализата на вторите финансиски извештаи што политичките партии ги доставија до надлежните институции.

Најголем дел од трошоците политичките партии ги имале за телевизиски рекламни кампањи, митинзи, средби со граѓани и за печатење пропаганден материјал.

Она што останува непознато е сумата потрошена за рекламирање на интернет, кое политичарите го плаќале лично наместо од изборната сметка.

– Голема сума пари останува во сивата зона на рекламирањето на интернет. Не знаеме колку пари се потрошени за кампањи на интернет. Политичарите овие трошоци ги покриваат од лични сметки, а не од изборната сметка. Интересно е што во албанските печатени медиуми, рекламирањето е платено од поединци, односно од министри, а не од партија. ДУИ, а и други албански политички партии, имаат прикажано нула трошоци за реклами во печатени медиуми – изјави првиот човек на „Транспарентност Македонија“, Слаѓана Тасева.

Според неа,  личното спонзорство од страна на политичар кој не настапува како самостоен кандидат, туку е дел од политичка партија и коалиција, е прекршок.

Според финансиските извештаи за периодот од 1 до 9 декември, кои партиите ги доставиле до надлежните институции, а во поглед на бројот на објави на националните телевизии, ВМРО-ДПМНЕ се огласувала најмногу, а СДСМ иако помалку се рекламирал, тоа повеќе го чинело. Тасева вели дека овој феномен треба посебно да се истражува.

Голема е разликата помеѓу вкупните приходи (294.825 евра) и расходи (1.905.898 евра) на ВМРО-ДПМНЕ и на Коалицијата за живот во Македонија и според претседателката на „Транспарентност Македонија“, треба да се види како таа дупка ќе се пополни.

Финансиски извештај до надлежните институции не доставила ПДП.

Проекцијата на „Транспарентност Македонија“ е дека политичките партии повеќе потрошиле од што прикажале, а тоа ќе се утврди по затворањето на изборната сметка, 30 дена по изборите, и по доставувањетo на финалните финансиски извештаи.

Напомена: Текстот е објавен на Агенцијата МЕТА


Овој напис е изработен во рамките на Проектот за зголемување на отчетноста и одговорноста на политичарите и партиите пред граѓаните, Вистиномер, имплементиран од Метаморфозис. Написот e овозможен со поддршка на американската непрофитна фондација (NED - National Endowment for Democracy) и Балканскиот фонд за демократија, проект на Германскиот Маршалов фонд на САД (BTD – The Balkan Trust for Democracy, a project of the German Marshall Fund of the United States), иницијатива која поддржува демократија, добро владеење и евро-атлантски интеграции во Југо-источна Европа. Содржината на рецензијата е одговорност на авторот и не ги одразува ставовите на Метаморфозис, National Endowment for Democracy, The Balkan Trust for Democracy, проект на Германскиот Маршалов фонд на САД, или нивните партнери.

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *