Рецензија: Скопјани одат во Солун само на кафе!

27-0987-009988700-crop-resize

Види ја Венеција и умри“, или тоа беше за некој друг преубав европски град?! Како и да е, оваа изрека употребена за многу места, досега, барем јас, немам слушнато да биде искористена за Солун. Сме чуле за: „Во Солуна грош сомуна, до Солуна сто сомуна“, ама не и за тоа дека на, на пример, „Солун е како Венеција“. Прашувате што има врска Венеција со Солун во конкретниот текст. Е, тоа и јас се чудам. Зошто? Затоа што во написот се зборува за Солун, а на фотографијата ни се појавува Венеција.

2Линк до оригиналниот напис: Скопјани одат во Солун само на кафе!

Датум и време на објавување: 27.01.2014, 9:05

Датум на рецензирање: 28.01.2014

Рецензент: Владимир Мирчески

Вистинитост: Генерално, текстот, кој е преземен, е во ред. Станува збор за истражување дали и колку се оди во Солун за шопинг, откако и во Скопје се отворија низа продавници за кои порано се „тргаше на пат“. Поентата која сака да се пласира е дека сега во Солун повеќе се оди за кафе, отколку заради купување. Би рекле дека за толку силно тврдење можеби е потребно поопсежно истражување, но тоа што е понудено – соговорници, информации, го потврдуваат изнесеното.

Извори на информации: Нема проблем околу изворите. Наведени се претставници на туристичка агенција, а има и мала анкета со граѓани кои потврдуваат дека повеќе мерак им се прави за солунско кафе, отколку за шопинг во Солун.

Содржајност: Може да се каже коректна. Ова се т.н. „лесни“ четива, кои од една страна не обременуваат со „политки, бројки, статистики и податоци“, а од друга се лесни за „варење“. Плус, секогаш има расположена читателска публика, најчесто женска, кога се споменува комбинацијата Солун и шопинг.

Оригиналност/Плагијат: Јасно е наведено дека станува збор за преземен текст. Иако, да бидеме на чисто, се гледа дека оригиналниот напис не е целосно „ископиран“. Има, тука и таму, одредени дополнувања и измени.

Квалитет на насловот: Како што веќе споменавме, употребена е „тврда“ насловна конструкција со јака констатација, но таа на соодветно ниво е поткрепена во текстот. Само, чуди извичникот на крајот. Што се сакало да се потенцира?

Фотографија: Тука доаѓаме до главната причина поради која и се рецензира овој текст. Тотално промашување. Некој го видел насловот од оригиналниот текст, во кој, исто така, се споменува кафе, и ја зел првата фотографија која му дошла под рака на која има море и филџан. Незнаење и брзање се лоша комбинација, која во случајов довела до катастрофа. Сепак, не е исто да се гледа Камбанаријата на Базиликата Свети Марко во Венеција и Белата кула во Солун. Недозволива „фабричка грешка“.

Заклучок: Откако го прочитав основниот, првичниот текст, би рекол дека копијава е полоша од оригиналот кој, ако барем ништо друго, ги погодил фотографиите.

Сите коментари и забелешки поврзани со овој и другите написи на Вистиномер, барањата за корекции и појаснувања, како и предлозите за проверка на изјавите на политичарите и ветувањата на политичките партии, можете да ги доставите преку овој формулар

Оставете реакција