Медиум спонзорира владина институција со квазиновинарски текст

08272014-Press24-Oglas-MVR-crop-resize

[Рецензија: Барате работа? – вработете се во македонското МВР]

Еден од основните, темелни принципи на слободното, неутрално новинарство, е дека ќе биде „куче чувар“, контролор на власта, зашто било која власт да го има мандатот, да управува во одреден период, го добила од народот и дека новинарите се тие кои во името на народот ќе бараат отчет и одговорност за политиките за кои некој добил одобрување да „владее“.

Тоа е толку важна улога на новинарите и медиумите, што дури е наведено во преамбулата на новинарскиот „устав“ – Кодексот на новинарите:

„… новинарите … ќе придонесуваат за јакнење на правната држава и во контролата на власта и на другите субјекти од јавниот живот.“

Но, како да му верувате на некој медиум дека го прави тоа кога тој медиум спонзорира владини огласи?!? Тоа е прашањето што си го поставува и нашиот читател на Сервисот за проверка на фактите од медиумите (СПФМ) и ни го предложи овој текст за рецензија.

08272014-Press24-Oglas-MVRЛинк до оригиналниот напис: Барате работа? – вработете се во македонското МВР

Датум и време на објавување: 27.08.2014, 09:39

Датум на рецензирање: 29.08.2014

Рецензент: Зоран Бојаровски

Како прво, веднаш да кажеме дека рецензираме НЕновинарски текст, или: оглас кој ни се „продава“ како новинарски во рубрика „Бизнис“.

Два клучни члена, кои ја одредуваат и чуваат неутралната позиција на новинарството, се повредени во случајот на овој „текст“: членот 6 и членот 14.

Членот 6 во сите негови ставови е многу, многу јасен и навистина кога ќе ги поврзете нив со објавениот текст, не е потребно никаков дополнителен коментар. Се’ е толку јасно и очевидно:

„Новинарот не смее да го користи медиумот за објавување или прикривање информации за стекнување лична корист.

Митото, корупцијата и изнудувањето се неспојливи со новинарската професија.

Не смее да се дозволи рекламирањето и другите комерцијални мотиви да влијаат врз слободата на информирањето.

Треба да постои разграничување меѓу рекламирањето и новинарскиот текст со илустрацијата.“

Членот 14, пак, укажува на уште едно, многу суштествено нарушување на професионалното работење на новинарите:

„Известувањето од политичките процеси, посебно од изборите треба да биде непристрасно и избалансирано.

Новинарот мора да обезбеди професионална дистанца од политичките субјекти.“

Каква непристрасност, избалансираност и дистанца може да се поврзе со медиум кој на една државна институција ѝ прави ваква услуга – спонзорира оглас?

А, не е дека е невозможно да се извлече тема од некој оглас на државна институција. Барем на тој начин медиумот да ја покрил својата „услуга“: од секој оглас може да се напише новинарски текст. Можело да се срочи нешто како „проширување и надградба“ на капацитетите на државната институција, дека органот сака „да направи разлика“ и да го подобри работењето и капацитетите, дека ги поканува невработените „да се осмелат и да го направат првиот чекор“… Многу работи можеле да се направат, а да не биде голо објавување на оглас во рубрика „Бизнис“???

А, насловот, пак, е врвот на услугата!!!

Сите коментари и забелешки поврзани со овој и другите написи на Вистиномер, барањата за корекции и појаснувања, како и предлозите за проверка на изјавите на политичарите и ветувањата на политичките партии, можете да ги доставите преку овој формулар

Оставете реакција